17 oktober 2008

Happy friday!

Skolan var helt okej. Åt på kummelby med Stina och Sophie. Det var gott!
Sista lektionen var idrott. Det var en riktigt rolig lektion faktiskt. Jag och Erika hittade på låtar och var på bra humör! Höjdpunkten på lektionen var ändå mina "superdunder skor" som jag fick låna av våran idrottslärare Maria (eftersom att jag inte hade några skor). Det var egentligen helt vanliga gympaskor men fyfan vad fula dem var! Det såg ut som dinosaurie skor och så var dem dessutom rätt mycket förstora så jag kände mig som en liten klumpeduns. Jaja, charmiga var dem iaf, hehe.
Lektionen slutade 14.45 och jag hade utvecklingssamtal klockan 15.30 så jag var tvungen att vänta i skolan en stund. Men som tur var fick jag iaf sällskap.
Samtalet gick väl bra, tre ganska jobbiga mål blev uppsatta och jag ska försöka klara dem den här gången! Jag har nästan alltid exakt samma mål varje gång vi har ett sånt där samtal, så verkar det hjälpa? Nej. Det målet som alltid har varit med är att jag ska sluta prata med kompisarna om annat. Det är vi rätt bra på, vi tjejer i klassen. Så vi får ta och skärpa oss med de, jag satsar ju på höga betyg nu för att komma in på Rudbeck. Lycka till Matilda!

Mamma och jag åkte hem direkt efter samtalet och nu har jag bara tagit det lugnt, ätit och kollat på tv. Skönt.
Inga planer för ikväll, det känns rätt segt faktiskt. Jag vill hitta på något kul! Det känns väldigt dött här i Sollentuna nu, det är väldigt trist. Men vi får se vad vi tjejer hittar på. Mer från mig senare ikväll eller imorgon bitti. PUSS.

Inga kommentarer: