8 september 2008

Mycket skratt

När skoldagen var slut gick jag och Ellen hem till henne och åt skorpor och drack te (haha). Efter en stund kom Erika och Anna också och gjorde oss sällskap. Vi pratade lite och så och sen skulle Erika iväg. Efter ett tag cyklade jag, Ellen och Anna iväg mot Sollentuna för att beställa ett nytt bankkort till mig. Precis när vi hade kommit utför grinden så åker bussen förbi och Ellen får för sig att hon ska tävla med den för att se vem som är snabbast. Anna hade redan hoppat på bakom Ellens cykel (eftersom att vi bara hade två cyklar) och jag cyklade precis framför med stora breda svängar över hela vägen för att jag inte ville att dom skulle cykla ifrån mig. Då får Ellen för sig att hon ska köra på mig bakifrån och medans hon gör det tappar hon gräppet om cykeln och ramlar omkull rakt i värsta lerpölen! (Anna hoppade av smidigt i farten). Det såg så jävla roligt ut att se henne ligga där i pölen med cykeln över sig och inte säga ett ända ord och jag medans Anna håller på att dö av skratt! Efter någon sekund så säger hon bara "men guuuud, vad äckligt!" Aja, det var sjukt kul iaf, och hon var blöt och helt gäggig över hela högra benet. Vi fortsatte att cykla mot Sollentuna och när vi var framme så fixade vi med bankkortet och det visade sig att det kommer i brevlådan redan om fem dagar, skönt! Vi cyklade tillbaka till Ellen igen men valde en väligt konstig väg (vet dock inte varför) så vi kom till en äng eller vad man ska kalla det där jag såg en hare som såg ut som en kanin och då var såklart Ellen tvungen att springa och kolla om det var en hare eller en kanin så hon sprang efter den ett tag, haha. Det var rätt kul att kolla på faktiskt, de såg ganska sjukt ut! Tillslut kom E iaf fram till att det var en hare. När haren sprungit iväg stannade vi vid ängen ett tag och tog massa skitfula bilder som vi stod och skrattade åt. Tillslut fortsatte vi resan hem till E och när vi kom fram så kom hennes pappa och hämtade upp oss nästan direkt för att vi skulle följa med och hämta Jonas (Ellens bror) på hans jobb. Vi följde med för att vi trodde vi skulle få mat, men när vi väl var där framma så vände vi och åkte hem direkt, vi blev ganska besvikna haha, så vi hade alltså åkt med i onödan kan man säga menmen. Jag och Ellen åkte med till hennes pappa och Anna gick hem för att äta. Vi åt och spelade tv-spel och sen gick vi ut för att gå en promenad med Stina. Vi gick och pratade lite och efter en stund var jag hemma igen. Det var fakiskt en riktigt rolig dag!


Ellens leriga ben efter ramlingen.




Ellen springer efter haren, (men man ser den tyvärr inte.)

Hon trodde också att hon kunde cykla baklänges på cykeln..




Anna fick också vara med på kort.

Inga kommentarer: