28 september 2008

Mardröm

Är bara tvungen att berätta om min dröm jag drömde inatt. Jag vaknade nämnligen runt 7 och gick på toa och såg att inte mamma hade kommit hem än (hon var ute med en kompis). Och så tänkte jag inte mer på de och gick och la mig igen. Okej nu börjar drömmen...
Jag satt helt själv i vardagsrummet mitt i natten och kollade på tv (allt var som på riktigt, och istället för att jag gick och la mig igen, så kollade jag på tv). Då ringde de på dörren och jag sprang och öppnade. Där stod mamma med helt rödsprängda ögon (så som man ser ut när man har gråtit mycket) och bara stirrade på mig. Hon sa ingenting bara stod där. Då kollade jag ner på marken och ser farfar ligga där i en hög, DÖD. Jag klarade inte av att kolla på honom och så sprang jag därifrån in i huset storgråtande. Sen hörde jag mamma ropa, "Vänta!" Då gick jag tillbaka och då såg jag också farmor ligga på andra sidan av farfar och så sa hon med en hes röst, "kom, jag vill prata med dig Matilda". Jag gick dit och satte mig på knä och sen viskade hon i mitt öra, "jag älskar dig, farväl". Sen dog hon också. Jag var helt knäckt och mamma var skitläskig och bara stod där och inte sa någonting.
...Sen vaknade jag och trodde att allt hade hänt. Det var så verkligt alltihop. Det var en sjukt äcklig dröm iaf. Även om de kanske inte låter som de.

Inga kommentarer: