6 september 2008

Jobbigt, jobbigt och lite mera jobbigt.

Igår var jag så hiiiiimla duktig och ställer ifrån mig min väska och sen går därifrån. Den är verkligen helt borta. Men någon har ju såklart tagit den.
I den hade jag ALLT mitt smink, min favorit parfym, mina nycklar, mitt busskort, pengar, min kalender m.m. Som tur va hade jag min Ipod och min mobil i västen och tacktacktack Ullis för att hon precis lånat min kamera och sen la den i hennes egnaväska. Helt sjukt hur tur jag hade med de. "Tur i oturen"! Det viktigaste av allt har jag iaf kvar men grejen är att i min kalender stod mitt namn och min adress i. Eftersom att nycklarna var i väskan också så kan dom som har tagit den bara gå rakt in i mitt hem. Det känns lite läskigt fakiskt. Men nu har vi spärrat mitt bankkort och ringt och anmält det till försäkringsbolaget iaf. Pratade precis med polisen och berättat exakt allt som fanns i väskan typ hur det såg ut, vilket material, vilken färg och sånt. Det var sjukt jobbigt!
Låssmeds gubbar kommer om en halvtimme och byter lås också. Dom var riktigt snabba, men det känns bara bra. Men allt det kommer kosta en del pengar, men så är det bara. Är grovt irriterad på mig själv nu, att jag bara inte kunde ta med mig väskan liksom, väääääääääligt klantigt!
Menmen, Shit happens and life goes on, som man brukar säga...

Inga kommentarer: