13 november 2008

Internatskola?

Det blev ju automatiskt att man pratade om vilket gymnasium man vill gå på och vilken linje och allt sånt. Jag är skitsugen på att gå på sam och desigt fortfarande, det verkar vara så himla roligt! Men det känns som om skolan ligger lite långt härifrån så jag vet inte, det är de som hindrar mig mest. Sen har jag, Stina och Erika också varit inne på att bo på en internat skola. Skolan ligger i Sundsvall, alltså typ 5 timmar bort. Då får man bo i ett eget hotellrum, får en egen laptop, internet och tv på rummet, delar kök med alla andra i korridoren (tror jag), tvättstuga delar man på två personer och dessutom så får man resa till Canada eller USA i tre veckor. Allt det här är helt gratis förutom maten då men det är de ända som kostar. Stället känns ju helt jävla off, men jag tror ändå det hade varit skitkul. Stina och Erika verkar ha bestämt sig för att gå där, men jag vet inte. Känns som att hela livet skulle förändras helt om man bara flyttade 5 timmar härifrån liksom. Det klart man kan åka hem varje helg om man vill de och varannan fredag är man dessutom ledig så att man ska kunna åka hem på torsdag eftermiddag, men ändå. Det klart man blir sugen, men vafan, jag kommer nog stanna här i Sollentuna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

snälla sluta med fjortis .du är väl ändå äldre än 14 ?:s

Matilda Kjellström sa...

vad vill du att jag ska sluta med, anonym? :S