17 november 2008

"Det lönar sig att vara korkad"

Jag och Stina kom till Norrviken lite innan 10, precis som vi skulle. Men så fick vi inte gå in då och det stod att stället öppnade 11 så vi tyckte det var lite konstigt att dem hade sagt att vi skulle vara där 10 när dem öppnade 11. Men sen fick vi iaf komma in vid 11. Vi fick arbetskläder att ha på oss, ahhah som då var så snygga! Det vi fick göra var att servera kunderna mat, tvätta av lite bord, skölja av tallrikar, glas och blickor och vika pizza kartonger. Och ja, jag vet. Nu tänker ni "fyfan vad tråkigt", men det var det verkligen inte! Jag har haft skitkul idag, och fa-an vad vi har skrattat.
När vi fick sluta (runt 3) så har jag typ 10 missade samtal ifrån mamma, syrran och Stinas mamma.
Precis när jag tog upp mobilen ringer min syrra igen och ba:
-VART FAN ÄR DU?!
Och jag ba:
- öh på min prao?
Sen fortsatte hon tjata om vart jag var och hade varit och sen säger hon att jag ska ringa mamma. Jag ringde mamma och undrade vad det var med dem och då berättar hon att Ulla (hon som sköter praoen i skolan) hade ringt och sagt att vi aldrig kom till praoen enligt han som jobbar där. Jag och S blev typ helt förvirrade och sa att vi visst hade varit där. Mamma hade tydligen blivit skit orolig och trott att vi typ hade blivit kidnappade (hahahah.)
Efter några minuters tänkande inser vi att vi har praoat på fel ställe hela dagen. Haha! Det förklarade det mesta faktiskt.
*Varför dem öppnade 11 när dem hade sagt till oss att komma 10.
*Varför det inte stod "sjöängens resaurant" som det skulle och istället stod det "Norrvikens restaurang och pizzeria".
*Varför vi skulle ha haft på oss svarta kläder när dem som jobbade där inte hade det + att vi ändå fick byta kläder också.
*Varför killen som tog hand om oss bara trodde att det skulle vara 1 person som praoade där.
Aaaaa, det finns nog mer, men jag kommer inte på några nu...

Vi kände oss iaf helt sjukt blåsta. Vem fan lyckas gå till fel ställe? Jo vi tydligen. Haha.
Men nu är allt bra iaf, vi får ha kvar vår "nya" prao som vi är super glada över. Tack gode gud! Jag hade inte velat vara på det andra stället, där hade vi typ inte ens fått prata med varandra sa Ulla. Så ibland lönar det sig att vara lite korkad!

Inga kommentarer: