12 november 2008

Blont eller brunt?!

Nu är färgningen klar. Fyfan vad jag hatar att bleka håret, det kliar så jävla mycket så jag nästan dör varje gång! Tur för mig att jag bara färgar utväxten, annars hade mitt hår varit helt förstört.
Hela färningen sammanlagt tog ungefär en och en halvtimme, och det är fan mycket! Men nu har jag ingen utväxt alls och ser ut som en albino i hårbottnen. Jag tycker inte om när man precis har färgat det, de ser väldigt konstigt ut. Det är typ finast när man har fått pyttelite utväxt, sådär så att man inte tänker på det.
Men nu ska jag ta upp något jag har gått och funderat på i mer än två månader. Ska jag färga mitt hår brunt eller inte?! Jag får typ panik av tanken. För jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Jag vill egentligen färga brunt och se hur jag ser ut i det (för jag har glömt bort typ), men på något sätt vill jag ha kvar mitt blonda hår, och det är faktiskt mest pga av att jag inte vågar färga det.. Ja, jag vet. Jag är skitfeg. Men ifall jag absolut inte trivs i brunt hår och jag vill färga tillbaka kommer jag mörda mitt stackars hår. (Blekning sliter nämnligen enormt på håret för dem som inte visste det). Så jag vet inte helt enkelt. Vad tycker ni? Jag behöver lite hjälp eftersom att jag är så himla osäker på vad jag ska göra.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Du borde färga tillbaks till Brunt för att De kmr att framhäva dina ögon något ENORMT! nice blog annars .men sluta göra din Min. le som du brukar istället!.

Anonym sa...

tycker du ska vara brunett en stund tildis ;) lika fin i båda! :D

Anonym sa...

kör på blont, snyggast ;)

Anonym sa...

langa några bilder på bloggen blont vs brunt så man får se

Matilda Kjellström sa...

Jag har nästan inga bilder på mig när jag har brunt hår, men jag ska försöka hitta någon och lägga ut så får ni se lite mer kanske. :)

Anonym sa...

jag tycker du ska färga blont (; jag har nog några bilder med dig med brunt hår, kan skicka! :)

Matilda Kjellström sa...

Anna - jag har redan blont hår gumman, haha. menade du brunt?

Anonym sa...

hehe(a) jaaa, haha!

Matilda Kjellström sa...

Jag tänkte väl, haha!

Anonym sa...

HAHAHAHHAHHA ANNNNNNNNA!!!!